Ciqola Carpets rustar för framtiden med Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Ciqola Carpets, en fristående del i Rusta koncernen, väljer affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom. Ciqola Carpets knyter samman sin nyligen lanserade e-handelssatsning med plattformen Storm Commerce och implementationspartnern Sigma IT med det molnbaserade affärssystemet Dynamics Business Central (tidigare NAV).

Ciqola Carpets är en nischad specialist på mattor och en renodlad e-handlare. Med utgångspunkt i modern, skandinavisk inredningsstil erbjuder Ciqola ett noga utvalt och unikt sortiment av kvalitetsmattor direkt från ledande producenter världen över. Ciqola har högt ställda krav på sina leverantörer vad gäller kvalitet, arbetsmiljö och hållbarhet och besöker alltid varje fabrik själva för att utvärdera deras verksamhet.

Samtidigt som Ciqola Carpets nyttjar Rusta koncernens styrkor i form av inköp och logistik mm. tillgodoser bolaget sig fördelarna med affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central. Genom att lägga mycket av affärslogiken i Dynamics Business Central, exempelvis kombination av lagerhantering och avancerad dropship som dessutom är integrerad i den elektroniska fakturahanteringen, blir Ciqola Carpets flexibla och kostnadseffektiva så att de kan möta ständigt förändrade konsumtionsmönster. Robusta och framtidssäkra integrationer med e-handelsplattformen Storm Commerce, TA-systemet Unifaun och betallösning från Klarna är affärskritiskt vilket BrightCom har lång och etablerad kompetens kring. Samtliga integrationer från BrightCom är uppbyggda som tjänster, vilket innebär att versionshantering ingår samt övervakning med larm. Vidare är det enkelt att utveckla dem vidare med ytterligare funktioner och kopplingar.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Ciqola Carpets

Kund Ciqola Carpets
Bransch Postorder och internethandel, inredning
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
E-handelsplattform Storm Commerce
Betalningslösning Klarna Version 3
Övriga integrationer  Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering),

 

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P.S Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

Fenix Begravning ser ljuset i tunneln med Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Fenix Begravning med bas i Stockholm och med lokala kontor runt om i Sverige rullar ut affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central med hjälp av partnern BrightCom

Fenix Begravning är den personliga begravningsbyrån som fokuserar på avancerad teknik i syfte att underlätta för dig som anhörig. Med en tydlig och lättnavigerad hemsida tillsammans med lokala representanter hjälper Fenix Begravning att planera och få kontroll på hela begravningsprocessen. Med ledord som service, fast pris och enkelhet leder bolaget begravningsbranschen framåt mot en mer transparent tjänst och upplevelse.

Fenix Begravning tar nästa steg i sin automatisering och digitalisering genom att integrera affärssystemet Dynamics Business Central med det egenutvecklade verksamhets- och projektverktyget IDA som är helt anpassat efter begravningsbranschens unika karaktär och processer. Målet är att automatisera kommunikationen och affärsprocesserna mot leverantörer och samarbetspartners, som kyrkor, religiösa organisationer och blomsterhandlare etc. för att lägga allt fokus på mänsklig och unik dialog med kunderna och anhöriga. Att förbättra och automatisera ekonomiavdelnings arbete med elektroniska leverantörsfaktura hanteringen till en förbättrad uppföljning och rapportering är även det prioriterat.

Billogram och Microsoft Dynamics 365 Business Central

Fenix Begravning kommer även nyttja en integration mellan Billogram och affärssystemet Dynamics Business Central. Billogram är ett svenskt företag inriktat på fakturatjänster för små och medelstora företag. Billogram har en webbaserad, automatiserad och kostnadseffektiv tjänst för utgående fakturor där kommunikationen med slutkunden kan skötas via en interaktiv kontaktyta i realtid.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Fenix Begravning

Kund Fenix Begravning
Bransch Begravningsverksamhet
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
Projektstyrning IDA
Betalningslösning Billogram
Övriga integrationer  Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

Vill du ha ett förslag på affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P. S

Vill du testa Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

Jämförelse av priser och kostnader mellan affärssystemen Specter och Microsoft Dynamics 365 Business Central

För små och mellanstora företag och organisationer finns det framför allt två webbaserade, eller molnbaserade om man så vill, affärssystem att välja mellan på den svenska marknaden, Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) eller Specter. De förfrågningar från SMB kunder vi på BrightCom hjälper till med innehåller ofta en jämförelse mellan affärssystemet vi hanterar dvs. Microsoft Dynamics 365 Business Central och just Specter. För att underlätta denna utvärdering börjar vi med att jämföra aktuella priser och kostnader mellan de olika affärssystemen. I nästa steg kommer en jämförelse baserat på funktioner mellan de två affärssystemen.

Bolag 1/månad Bolag 2/månad
Specter 5922 Kr 8986 Kr
Microsoft Dynamics 365 Business Central 3894 Kr 7350 Kr

Utgångspunkten för jämförelsen nedan mellan Specter och Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom är ett mindre företag med antingen 1 eller 5 unika användare. Bolaget har försäljning vi e-handel i Sverige, Danmark, Norge och Finland med valutahantering och internationell momshantering som följd. De har eget lager och arbetar med Unifaun som TA-system. De har också elektroniska hantering av leverantörsfakturor med 300 fakturor att hantera per månad och ett attestflöde kopplat till det.

Utvärderingen av initialt priset mellan affärssystemen bygger på BrightComs paketering av Microsoft Dynamics 365 Business Central. Business Central är som sin föregångare Dynamics NAV (Navision) extremt anpassningsbart och är världens mest sålda och implementerade affärssystem mot små och medelstora företag. BrightComs paketering innebär standardflöden med användartypen Dynamics 365 Business Central Essentials. Utrullningen är till stor del digital med mallar och digitala flöden/filmer etc. När ni som kund växer och behov av kundspecifika processer och lösningar uppkommer lämnar ni den paketerade lösningen för en mer flexibel uppsättning.

Nedan redovisas mer detaljrikt vad som ingår i priset gällande de molnbaserade affärssystemen Dynamics 365 Business Central och Specter. Med reservation för felskrivning och prisförändringar. Alla priser i SEK.

Dynamics 365 Business Central
1 anv/mån 5 anv/mån
Dynamics 365 Business Central Essentials 795 3975
Internationell momshantering Finland Ingår Ingår
Internationell momshantering Norge Ingår Ingår
Internationell momshantering Danmark Ingår Ingår
Multishop Finland Ingår Ingår
Multishop Norge Ingår Ingår
Multishop Danmark Ingår Ingår
Unifaun/Pacsoft 595 595
DIBS 595 595
Utökad ekonomi – SE 69 345
EFH/Skanning 1840 1840
App (IOS, Android) Ingår Ingår
Summa 3894 7350
Specter
1 anv/mån 5 anv/mån
Specter Business Management 691 2555
Internationell momshantering Finland 900 900
Internationell momshantering Norge 900 900
Internationell momshantering Danmark 900 900
Multishop Finland 230 230
Multishop Norge 230 230
Multishop Danmark 230 230
Unifaun/Pacsoft 75 375
DIBS 75 375
EFH/Skanning 1541 1541
App (IOS, Android) 150 750
Summa 5922 8986

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200 eller mats@brightcom.se

Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

 

 

 

 

Verdanes bolag siktar rätt med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare Dynamics NAV) från BrightCom blir affärssystemet som syr ihop omnikanalen med riskkapitalbolaget Verdanes nya satsning inom jakt och skogs- trädgårdsmaskiner. Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet kommer rulla ut Dynamics 365 Business Central i samband med integreringen av de två bolagen. Ambitionen är att ta fasta på den liknande affärslogiken mellan företagen där inköp, lager och försäljning mot kund strömlinjeformas för att öka synergieffekterna. MaskinKlippet har sedan tidigare Storm Commerce som e-handelsplattform vilket även kommer rullas ut på Hylte Jakt & Lantman. Även ett nytt integrerat kassasystem planeras att rullas ut då båda företagen har fysiska butiker där även service- och garantiåtagandena utförs.

“Vi vill skapa en ledare inom två nischer som vi tycker är intressanta och som överlappar mellan kundgrupperna”, säger Daniel Ahlstrand, investeringsansvarig på Verdane Capital till Breakit och tillägger att de båda bolagen ska fortsätta bedriva verksamhet i respektive nisch.

Ett roligt inslag är att båda företagen är stora återförsäljare av trädgårdsmaskiner från Husqvarna vilka kräver kvalitetskontroller av sina återförsäljare. Detta innebär att utleveransflödet i Dynamics 365 Business Central klonas så att Husqvarnas maskiner har ett eget flöde som innefattar provstart etc. av fackmän innan utleverans sker via integreringen med Unifaun i affärssystemet.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central för Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet

Kund Hylte Jakt & Lantman, MaskinKlippet
Bransch jakt, lant- och skogsbruk, trädgårdsprodukter
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
E-handelsplattform Storm Commerce
Betalningslösning Klarna
TA-System Unifaun
Övriga integrationer  Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

Svensk Ridsport galopperar med Microsoft Dynamics NAV 2018 från BrightCom

Svensk Ridsport förbättrar sin omnikanal med Microsoft Dynamics NAV 2018 från BrightCom. Med varumärken som Animo, Kingsland, Cavallo och Mountain Horse säljer Svensk Ridsport högkvalitativa produkter för den medvetna ryttaren. Svensk Ridsport är speciellt stolta över och vill lyfta fram samarbetet med Equestrian Stockholm med deras unika premium produkter med stark funktionskoppling samt naturen i åtanke. Företaget säljer produkter till ryttare och häst genom sin butik i Kungsbacka och genom sin e-handel. Svensk Ridsport har också en stark närvaro på Gothenburg Horse Show och Falsterbo Horse Show med en ambulerande försäljning av sin högkvalitativa produkter.

Svensk Ridsport växande försäljning, både i fysisk butik men framförallt via e-handel, ställer krav på robust omnikanal lösning där affärssystemet Microsoft Dynamics NAV 2018 kommer vara den huvudsakliga motorn. Multipla lager där status syns tydligt på inkommande ut- och inleveranser som uppdateras direkt i realtid är en förutsättning för att konsumenten ska få en så bra upplevelse som möjligt. Konsumentens upplevelse kommer höjas ytterligare med en ny e-handelsplattform baserat på WooCommerce med total integration med Dynamics NAV. Butiken i Kungsbacka kommer få en ny kassalösning från JobOffice som även den är totalt integrerad med affärssystemet Dynamics NAV. JobOffices kassalösning är också portabel vilket innebär att lösningen kommer användas under de olika ”Horse Shows” där Svensk Ridsport finns på plats. En mycket viktig funktion gällande kassalösningen är smidiga lösningar för presentkort då det är en naturlig del i branschen.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics NAV 2018 och Svensk Ridsport

 

Kund Svensk Ridsport AB
Bransch Hästsport, Sport och Fritid
Affärssystem Microsoft Dynamics NAV 2018
E-handelsplattform WooCommerce
Betalningslösning Klarna
TA-System Unifaun med Connector
Övriga integrationer Kassalösning från JobOffice,

 

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics NAV 2018 som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

Vill du testa Microsoft Dynamics NAV på egen hand? Gratis demo här

 

Kraft Cosmetics väljer affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Kraft Cosmetics rusar in i framtiden med Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom. Hos Kraft Cosmetics hittar du högkvalitativa hudvårdsprodukter och smink med en premiumkänsla. Slutkunder är både kvinnor och män som är kvalitetsmedvetna och som lägger stort fokus innovativa och specifikt inriktade hudvårdsprodukter. Varumärkena som Kraft Cosmetics distribuerar är internationellt väl etablerade med namn som Bioline och Comfort Zone. Konsumenterna hittar dessa hudvårds- och makeupprodukter via ledande hudvårdssalonger och spaanläggningar. Under Kraft Cosmetics ligger även hudvårdssalongerna LenHud i Malmö, Lund, Helsingborg och Borås.

Kraft Cosmetics var tidigt med på tåget när Microsoft släppte Office365 som molntjänst och när det nu är aktuellt att framtidssäkra företagets verksamhet med ett nytt affärssystem är det naturligt att fortsätta den inriktningen med Microsoft Dynamics 365 Business Central (före detta Dynamics NAV). Kravet är att öka automatiseringen i företagets arbetssätt med fokus på ekonomi-, inköp- och försäljningsprocesserna. Här är BrightComs samarbetspartner Continia och deras tjänst Document Capture en viktig del. Genom att digitalisera och automatisera hela flödet av leverantörsfakturor minskas både felmarginalen och den manuella arbetsinsatsen från ekonomiavdelningen markant. Multipla lager och en integrerad process för utleverans, plock och pack, är även det mycket centralt.

I fas två av implementeringen planeras integration med uppdaterad e-handelsplattform och bokningssystemet Itsperfects nya kommande plattform.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Kraft Cosmetics

Kund Kraft Cosmetics
Bransch Smink och hudvård
Affärssystem Microsoft Dynamics  365 Business Central
E-handelsplattform Kommande
Betalningslösning Klarna
TA-System Unifaun
Övriga integrationer Itsperfect, Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

 

 

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics NAV 2018 som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

Vill du testa Microsoft Dynamics NAV på egen hand? Gratis demo här

 

Internationellt SaaS företag rullar ut Microsoft Dynamics NAV 2018 från BrightCom

 

Dapresy hjälper företag och organisationer att förenkla rapporteringen och följa upp information från kundupplevelser och marknadsundersökningar. Genom att sammanställa all relevant data från olika källor gällande marknadsundersökningar och presentera det visuellt med möjlighet att ”borra” sig ner i informationen skapas det bästa möjliga underlaget för beslut och inriktning. Med närvaro i Sverige, Tyskland, UK, Bosnien och USA hjälper Dapresy hundratals kunder på den internationella arenan.

BrightComs webbaserade paketering av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV 2018 var ett naturligt val för Dapresy vars tjänster även de ligger i molnet. Fördelen med att de olika geografiskt spridda bolagen använder samma system och databas underlättar den ekonomiska rapporteringen och uppföljningen avsevärt. Eftersom Dapresy kan skapa upp hur många bolag som de önskar kostnadsfritt tillsammans med BrightComs definierade process för koncernkonsolidering blir det inte bara enklare med koncernrapporteringen utan även klart mer kostnadseffektivt. Den totala integreringen av Power BI i Microsoft Dynamics NAV 2018 innebär att även koncernkonsolideringen kan visas visuellt på ett mer pedagogiskt sätt.

Centralt kommer även vara tids- och kostnadsuppföljningen på kund och projektnivå. Konsulterna kan både registrera sin tid knutet till en specifik kund på en övergripande nivå eller på ett specifikt projekt. Detta tillsammans med elektronisk fakturahantering från Continia innebära att tids och kostnadsuppföljningen blir mer effektiv och kräver mindre tid.

Dapresy har en växande verksamhet i USA vilket ställer krav på rätt anpassningar och inställningar vad det gäller skatter och olika moms. Dessa skiljer sig åt på stat, county och stadsnivå varför det kan vara en djungel att hantera. BrightCom har både kompetensen och erfarenheten när det kommer ”sales tax” och så vidare eftersom våra konsulter hjälpt flera kunder i närtid. Den främsta utmaningen är var tids- och kostnadsgränsen går när Microsoft Dynamics NAV ska hantera det intern eller när det lönar sig att köpa in en extern tjänst till affärssystemet som uppdaterar dessa skattesatser per automatik.

 

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics NAV 2018 som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P.S Vill du testa Microsoft Dynamics NAV på egen hand? Gratis demo här

 

Kodexe, ny samarbetspartner för e-handelslösningar.

Den ökade e-handeln märks tydligt på de förfrågningar och kunder BrightCom har haft äran att arbeta med det senaste året. Tydligt är också att även nystartade och entreprenörsdriva bolag, ofta med internationellt fokus, kräver mer avancerade och kundunika lösningar som tidigare var reserverade för större etablerade företag.

Samarbetet med Kodexe faller väl in här eftersom de levererar kundnära IT-lösningar med fokus på resultat. Kodexe är experter på och har ett erkänt renommé gällande e-handelslösningar på plattformar som Sitecore Commerce, Episerver Commerce och U-Commerce. Väldigt ofta sker det med inRiver PIM som bas för produktinformationen eftersom de är inRiver Certified Solution Partner.

Glädjande är också att Kodexe med deras VD Michael Nilsson Pauli i spetsen ser ett växande behov av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV för att möta kundernas samlade kravbild.

Inför hösten/vintern kommer Kodexe och BrightCom att lansera nya digitala plattformar för minst två spännande kunder. Fortsättning följer!

 

Vill du veta mer?

https://www.kodexe.se/Tjanster/E-handel

https://www.kodexe.se/Tjanster/Product-Information-Management

https://brightcom.se/microsoft-dynamics-nav/

 

Royalty Management med Microsoft Dynamics NAV 2017 till ny kund inom förlagsbranschen.

Microsoft Dynamics NAV med Royalty Management vänder sig till alla företag och organisationer som arbetar med royalty, licenser, patent eller upphovsrätter i någon form. Genom att Royalty Management bygger på Microsoft Dynamics NAV 2017 och levereras som tjänst blir priset en central konkurrensfördel. Möjligheten att fortlöpande automatisera och digitalisera företagens arbetssätt är även den centralt tillsammans med sömlös integration med Microsofts övriga tjänster som Office 365.

Förläggare har ofta olika verksamheter och bolag där integreringen och automatiseringen måste ökas i syfte att få en bättre överblick och effektivitet. BrightComs paketering av Microsoft Dynamics NAV 2017 faller väl ut för deras behov och möjligheten att föra in författarna i informationsflödet på ett naturligt sätt öppnar upp nya möjligheter. Med BrightComs funktion Royalty Management förenklas hanteringen av royaltys samtidigt som kvaliteten i prognoser och utbetalade belopp säkras, vilket gynnar både förlagen, leverantörerna och författarna.

Microsoft Dynamics NAV med Royalty Management är helt mobil och anpassningsbar till de flesta plattformar. Det innebär att även förlagens kunder på ett effektivt sätt kan föras in i den digitala processen, för att exempelvis lämna aktuellt försäljningsunderlag som sedan affärssystemet skapar automatiska fakturor på. Författarna och kreatörerna kan även de få tillgång till rätt information för bästa överblick och kontroll.

Microsoft Dynamics NAV och e-handel

Integrationer med e-handelssystem för de förlag med direktförsäljning till konsument eller till sina leverantörer är naturligtvis fullt möjligt med en helautomatiserad process i hela värdekedjan är att arbeta efter. BrightCom har standardiserade lösningar för att integrera de flesta e-handelsplattformar (Magento, Woocommerce, Nordisk E-handel, Jetshop etc.) vilket innebär att vi kan hålla nere tid för anpassning och därmed kostnaden mot kund.

 

Vill du veta mer?

 

http://brightcom.se/microsoft-dynamics-nav

 

https://brightcom.se/wordpress-e-handel-och-affarssystem/

 

https://brightcom.se/tillagstjanster-till-microsoft-dynamics-nav/

 

 

BrightCom hälsar en ny kund inom cleantech- och solenergibranschen välkommen till Microsoft Dynamics NAV 2017.

Svea Solar säljer och installerar nyckelfärdiga solcellspaket till villaägare och företag/lantbruk. Svea Solar är på en ordentlig tillväxtresa där avancerade lager- och inköpsfunktioner är central för både företaget och slutkunderna för bästa möjliga installation. Microsoft Dynamics NAV 2017 fungerar även utmärkt tillsammans med företagets CRM-system Salesforce.

 

Vill du veta mer?

https://brightcom.se/microsoft-dynamics-nav/

http://www.sveasolar.se/

 

1 2 3 4
Call Now Button






close

MICROSOFT DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL


OFFERT PÅ

Microsoft Dynamics 365

Business Central



  • check-square-o
    Fast kostnad per månad och för de användare ni faktiskt har.
  • check-square-o
    All drift, licenser och säkerhetskopiering ingår. GDPR säkrad.
  • check-square-o
    Alltid den senaste versionen. Uppgradering ingår.
envelope-open-o