Rent objektivt väljer Sigma Imaging Nordic Business Central

Affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom blir navet när Sigma Imaging etablerar ett nordiskt bolag för att serva alla kunder här uppe i norr. Sedan 1961 har Sigma arbetat mot ett konkret och enkelt mål: Att framställa och utveckla teknologier som gör det möjligt att uppnå det perfekta fotot. Fredrik Fagerstedt kommer leda Sigma Imaging Nordics verksamhet.

Tillsammans med en modern e-handel från Magento 2 kommer Sigmas kunder att få relevant produktinformation, följa upp sin historik samt lägga beställningar ur ett mer lokalt och nordiskt perspektiv. Integrationen mellan Magento 2 och Business Central sköts av BrightComs standardiserade och flexibla lösning BC Connect. Betalningslösningen för e-handeln faller på Svea som integreras med Dynamics Business Central på ett sömlöst sätt. Både ”capture” för hela köpet samt eventuellt ”delcapture” sker via Business Central vid utleverans. Eventuella returer och reklamationer regleras automatiskt mot Svea via Dynamics Business Central.

För den ekonomiska uppföljningen matchas sedan filerna från Svea. Ekonomin knyts samman med elektronisk leverantörsfakturahantering från Continia. Inläsning och tolkning av fakturor samt matchning på radnivå gentemot inköpsorder och inleverans är vardagsmat för Continia Document Capture. Lagerhållning med effektiv ut- och inleverans kompletteras med hjälp av det eminenta WMS OnGoing. Även här sköts integreringen av OnGoing av BrightComs standardiserade och flexibla lösning BC Connect Logistics som har färdiga lösningar mot marknadens vanligaste WMS och 3PL.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Sigma Imaging Nordic

Kund Sigma Imaging Nordic
Bransch Kamera och objektiv
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
E-handelsplattform Magento 2
Betalningslösning Svea
Övriga integrationer  WMS OnGoing och Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P.S Vill du testa Dynamics Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

 

Första! Andra! Tredje! Kaplans Auktioner uppgraderar till Business Central med BrightCom

Det välrenommerade Kaplans Auktioner uppgraderar till affärssystemet Dynamics Business Central med BrightCom. Med rötter för över 70 år sedan är det Kaplans ambition att även ligga i framkant i digitaliseringen för att stötta själva affären med aktionen generellt men i synnerhet den löpande kunddialogen. Kaplans Auktioner har långa och starka kundrelationer där rätt information i rätt tid är helt avgörande för hög kundnöjdhet tillsammans med ett personligt bemötande.

Kaplans Auktioner kontaktade BrightCom kring frågor om uppgradering från en äldre version av Dynamics NAV till Dynamics Business Central. BrightCom har en snabb och kostnadseffektiv process för att uppgradera företag som fortfarande använder äldre versioner av Dynamics NAV till Business Central. Uppgraderingen sker i en testmiljö där all historik och de kundunika anpassningar som önskas medföljer till Business Central. Ofta är det dock så att kundunika anpassningar i tidigare versioner av Dynamics NAV är standardfunktionalitet i Business Central. Processen avslutas med att kunden får inloggning till den uppgraderade versionen av affärssystemet med valda kundunika anpassningar och säkerställer genom test att all information och funktionalitet är OK. Driftsdag med det nya affärssystemet, Dynamics Business Central, sätts gemensamt till en dag som passar verksamheterna.

  • BrightComs script och process för uppgradering av äldre versioner av Dynamics NAV till Business Central innebär en stor kostnadsbesparing. Oftast ligger vi under 50 % av andra förslag, säger Christian Ernst, CTO på BrightCom.

Fokusområden framåt är att öka digitaliseringen av dokument genom bland annat elektronisk fakturahantering samt uppföljning av verksamheten genom Power BI.

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P.S Vill du testa Dynamics Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

 

Ljuv musik med Softube,Business Central från BrightCom och Litium

Affärssystemet Dynamics Business Central med BrightCom rullas ut till ”the rock & roll scientists” från Linköping. Softube är ett internationellt bolag som utvecklar både mjukvara och fysiska produkter till musikindustrin. Med en fantastisk tillväxt i ryggen och full fart framåt de närmaste åren är fokus på att automatisera och digitalisera affärsprocesserna. Samtidigt lyfter Softube sin e-handelsplattform till en senare version av Litium vilket bland underlättar integrationen med Dynamics Business Central. Med Litium fortsätter arbetet med generella APIer samt Litium Connect ERP API, som är framtaget för integrationer mot affärssystem.

  • BC Connect, som är BrightComs integrationsmotor mot e-handelsplattformar, kommer verkligen till sin rätt tillsammans med Litium, säger Peter Louring, produktansvarig BrightCom.

Softubes globala prägel ställer krav på bland annat internationell momshantering, automatiska flöden mellan bolag i samma koncern men i olika länder tillsammans med flera lager på olika geografiska platser. Licenshantering är centralt vid hantering av mjukvara vilket ställer krav på varianthantering i Business Central. Betalningslösningen Braintree är en globalt inriktad plattform som hanterar PayPal, Venmo (i USA), kredit- och betalkort och populära digitala plånböcker som Apple Pay och Google Pay i en enkel och sömlös integration. Förutom den löpande automatiska avstämningen med betalningsfiler från Braintree innefattar BrightComs extension för betalningslösning ”capture” både för vanliga köp men även för hela eller delvisa returer och reklamationer. Document Capture från BrightComs nära samarbetspartner Continia är plattformen när det kommer till den elektroniska hanteringen av leverantörsfakturorna med inläsning, tolkning och matchning tillsammans med en attestprocess. Allt för att underlätta och automatisera rutinarbetet på ekonomiavdelningen och hjälpa till att fokusera på punkter som avviker.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Softube

Kund Softube
Bransch Mjukvara och hårdvara
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
E-handelsplattform Litium
Betalningslösning Braintree
Övriga integrationer  Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

P.S Vill du testa Dynamics Business Central på egen hand? Gratis demo här

CoolStuff höjer ribban med Dynamics Business Central och BrightCom

CoolStuff, Sveriges coolaste prylmecka, fortsätter trimma sin verksamhet och sina processer genom att uppgradera sitt affärssystem till Microsoft Dynamics 365 Business Central tillsammans med partnern BrightCom. Uppgraderingen till Business Central innebär snabbare och stabilare flöden, en avsevärd utökad funktionalitet och förbättrade möjligheter till integrationer (API).

– Nu när vårt externa lager (3PL) hos Nowaste med LogTrade är på plats och rullar på bra fokuserar vi på alla andra processer och flöden där affärssystemet Dynamics Business Central och BrightCom är helt avgörande, säger Kajsa Knapp. Rätt information från Business Central hjälper oss inte bara i vårt arbete med att höja vår lönsamhet utan det är även en förutsättning att erbjuda den unika kunden rätt erbjudande.

BrightCom har med affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central seglat upp som en specialist inom e-handel och retail med både mindre och mer lokala kunder till internationella organisationer med global försäljning och avancerade flöden.

– Affärssystemet Dynamics Business Central i sig själv är klippt och skuret för en e-handlare med en slimmad organisation och krav på högre grad av automatisering och uppföljning, säger Mats Gustafsson på BrightCom. BrightComs konsulter och utvecklare lägger sen ett ytterligare lager med stor erfarenhet av och kompetens kring lösningar som är speciellt anpassade mot e-handelsföretag.

BrightCom har även kompletterat Business Central med moduler och integrationer som efterfrågas kontinuerligt av e-handlare. Moduler för Unifaun, Klarna, PayPal, Adyen och utökad varianthantering är storsäljare. Integrationer finns färdiga för en fast månadspeng till de flesta e-handelsplattformar och 3PL aktörer med Ongoing och NYCE i spetsen. De e-handlare som även har fysisk butik och vill fokusera på omnikanal har BrightCom en integration till kassalösningen från Sitoo.

CoolStuff är först och främst en web-butik med det uttalade målet att erbjuda sina kunder de coolaste, snyggaste och mest innovativa prylarna på marknaden. Inspireras på coolstuff.se

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

P.S Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

Utbildningsdag med Continia och elektronisk fakturahantering

Kostnadsfri heldag med BrightCom, Continia Document Capture och Microsoft Dynamics 365 Business Central.

BrightCom har nu möjlighet att bjuda in dig till en utbildningsdag med fokus på hantering av inköpsdokument i Continia Document Capture, elektronisk faktura- och dokumenthantering.

Tack vare det otroligt stora intresset som finns för Continia Document Capture har vi övertalat Mikkel Reesbøll- Senior Solution Specialist på Continia, samt ansvarig för Document Capture till en heldags utbildning med oss och för våra kunder och andra intresserade.

Vi kommer att gå igenom hela processen från att en inköpsfaktura landar i Business Central, till eventuell matchning mot inlevereras, attest och till sist bokföring. Deltagarna kommer ha möjlighet att ställa frågor kontinuerligt under dagen.

Agenda:

09:30 – 10:00                     Kaffe och mingel

10:00 – 12:00                     Session 1

12:00 – 12:30                     Lunch

12:30 – 14:00                     Session 2

14:00 – 14:15                     Paus

14:15 – 16:00                     Session 3

Utbildningen sker i Webbclient Business Central version 14

Anmälan senast 28/2 https://simplesignup.se/private_event/163135/b60b7ba1d5
När: 4 mars 2020 09.30 -16:00
Var: BrightCom c/o United Spaces, Nordskiöldsg. 24, Malmö
Frågor peter.louring@brightcom.se , 0768100210

Continia Document Capture

Continia Document Capture underlättar och automatiserar era flöden av leverantörsfakturor med en rad avancerade funktioner som är helt integrerade i affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central. Leverantören som skickat fakturan tolkas automatiskt för avkänning och registreras. En klar dokumentöversikt samt matchning mot inköpsorder är bara några få exempel av funktioner. Attestflödet och godkännandet av fakturor med Continia Document Capture sker antingen i Microsoft Dynamics 365 Business Central eller online via en webbportal vilket innebär att samtliga medarbetare kan inkluderas i attestflödet. Granskad faktura kan antingen accepteras, avvisas eller placeras i ett vänteläger för utredning. Fakturan kan enkelt vidarebefordras till en kollega för attest.

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

P.S Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

Brexit och uppdateringar i ditt affärssystem

Brexit innebär att Storbritannien lämnar EU vilket betyder att de bör klassas som icke EU i samband med försäljning och inköp. Företagets register och öppna transaktioner bör uppdateras från inställning EU till icke EU

Förutsättningar

Enligt skatteverket.se:

Svenskt företags köp av varor från brittiskt företag där transporten påbörjas före utträdet men avslutas efter utträdet.

Om du som svenskt företag köper en vara från Storbritannien och transporten av varan påbörjas före Storbritanniens utträde ur EU, men varan anländer till Sveriges tullgräns efter utträdet, ska ditt inköp behandlas som import och inte som ett unionsinternt förvärv. Det är de allmänna reglerna för import som gäller.

Svensk företagsförsäljning av varor till privatpersoner i Storbritannien

Vid export av varor ska du som säljare inte ta ut någon moms. Det är fråga om export när ett svenskt företag säljer en vara till en privatperson i Storbritannien och transporten påbörjas i Sverige före utträdet och anländer till Storbritanniens tullgräns efter utträdet. Det innebär att du som säljare inte ska ta ut svensk moms på försäljningen. Du som säljare ska även ha dokumentation som visar att varan har transporterats ut ur EU.

Uppdateringar som behöver göras i ditt affärssystem

Dina kunder och leverantörer behöver uppdateras, likaså öppna ordrar och fakturor som inte är bokförda inkl. returordrar och kreditar samt in- och utlevererat som inte har fakturerats/matchats. BrightCom hjälper dig med att uppdatera på alla dessa ställen genom att du får välja till vilket nytt värde de ska uppdateras med.

 

  Från Rörelse-bokföringsmall Till Rörelse-bokföringsmall Från Moms rörelse-bokföringsmall Till Moms rörelse-bokföringsmall
Kunder leverantörer inom EU EU NON EU EU NON EU
Kunder EU utan VAT No. EU NO VAT NO NON EU DOMESTIC NON EU

Vad företaget kan förbereda inför Brexit

Inför uppdatering kan du som kund förbereda dig genom att göra klart allt som ska gå enligt de ”gamla regler” för det ska ses som EU-inköp och EU-försäljning. Fakturera allt som avser försäljning fram till övergången. Registrera dina inköp gjorda före övergången.

Försäljningsorder

Öppna försäljningsorder som ska faktureras efter övergång till Brexit behöver uppdateras. Försäljningsorder som levererats inte fakturerats bör således behandlas enligt det regelverk innan Brexit dvs. enligt inställningar för kunder inom EU.

Inköpsorder

Registrera dina inköp gjorda före övergången så långt det är möjligt. Öppna inköpsorder daterade innan Brexit med påföljande inleverans efter Brexit bör uppdateras till regler och inställningar gällande icke EU-land

Att tänka på kring Intrastat och Periodisk sammanställning

Företaget kan i lugn och rapportera in Intrastat och Periodisk sammanställning för period före övergång efter uppdatering men innan ni rapporterar fösta perioden efter övergången så behöver ni gå in i Länder/Regioner och ta bort GB i kolumn EU-kod för land/region och kolumn Intrastatkod.

Kunder till BrightCom på Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV)

I samband med Brexit kommer BrightCom att automatiskt uppdatera de kunder och leverantörer med hemvist i Storbritannien till NON EU. BrightCom kommer även att automatiskt förändra öppna försäljnings- och inköpsorder enligt ovan.

 

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P.S Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

Ciqola Carpets rustar för framtiden med Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Ciqola Carpets, en fristående del i Rusta koncernen, väljer affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom. Ciqola Carpets knyter samman sin nyligen lanserade e-handelssatsning med plattformen Storm Commerce och implementationspartnern Sigma IT med det molnbaserade affärssystemet Dynamics Business Central (tidigare NAV).

Ciqola Carpets är en nischad specialist på mattor och en renodlad e-handlare. Med utgångspunkt i modern, skandinavisk inredningsstil erbjuder Ciqola ett noga utvalt och unikt sortiment av kvalitetsmattor direkt från ledande producenter världen över. Ciqola har högt ställda krav på sina leverantörer vad gäller kvalitet, arbetsmiljö och hållbarhet och besöker alltid varje fabrik själva för att utvärdera deras verksamhet.

Samtidigt som Ciqola Carpets nyttjar Rusta koncernens styrkor i form av inköp och logistik mm. tillgodoser bolaget sig fördelarna med affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central. Genom att lägga mycket av affärslogiken i Dynamics Business Central, exempelvis kombination av lagerhantering och avancerad dropship som dessutom är integrerad i den elektroniska fakturahanteringen, blir Ciqola Carpets flexibla och kostnadseffektiva så att de kan möta ständigt förändrade konsumtionsmönster. Robusta och framtidssäkra integrationer med e-handelsplattformen Storm Commerce, TA-systemet Unifaun och betallösning från Klarna är affärskritiskt vilket BrightCom har lång och etablerad kompetens kring. Samtliga integrationer från BrightCom är uppbyggda som tjänster, vilket innebär att versionshantering ingår samt övervakning med larm. Vidare är det enkelt att utveckla dem vidare med ytterligare funktioner och kopplingar.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Ciqola Carpets

Kund Ciqola Carpets
Bransch Postorder och internethandel, inredning
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
E-handelsplattform Storm Commerce
Betalningslösning Klarna Version 3
Övriga integrationer  Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering),

 

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P.S Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

Fenix Begravning ser ljuset i tunneln med Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Fenix Begravning med bas i Stockholm och med lokala kontor runt om i Sverige rullar ut affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central med hjälp av partnern BrightCom

Fenix Begravning är den personliga begravningsbyrån som fokuserar på avancerad teknik i syfte att underlätta för dig som anhörig. Med en tydlig och lättnavigerad hemsida tillsammans med lokala representanter hjälper Fenix Begravning att planera och få kontroll på hela begravningsprocessen. Med ledord som service, fast pris och enkelhet leder bolaget begravningsbranschen framåt mot en mer transparent tjänst och upplevelse.

Fenix Begravning tar nästa steg i sin automatisering och digitalisering genom att integrera affärssystemet Dynamics Business Central med det egenutvecklade verksamhets- och projektverktyget IDA som är helt anpassat efter begravningsbranschens unika karaktär och processer. Målet är att automatisera kommunikationen och affärsprocesserna mot leverantörer och samarbetspartners, som kyrkor, religiösa organisationer och blomsterhandlare etc. för att lägga allt fokus på mänsklig och unik dialog med kunderna och anhöriga. Att förbättra och automatisera ekonomiavdelnings arbete med elektroniska leverantörsfaktura hanteringen till en förbättrad uppföljning och rapportering är även det prioriterat.

Billogram och Microsoft Dynamics 365 Business Central

Fenix Begravning kommer även nyttja en integration mellan Billogram och affärssystemet Dynamics Business Central. Billogram är ett svenskt företag inriktat på fakturatjänster för små och medelstora företag. Billogram har en webbaserad, automatiserad och kostnadseffektiv tjänst för utgående fakturor där kommunikationen med slutkunden kan skötas via en interaktiv kontaktyta i realtid.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Fenix Begravning

Kund Fenix Begravning
Bransch Begravningsverksamhet
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
Projektstyrning IDA
Betalningslösning Billogram
Övriga integrationer  Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

Vill du ha ett förslag på affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

 

P. S

Vill du testa Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

Jämförelse av priser och kostnader mellan affärssystemen Specter och Microsoft Dynamics 365 Business Central

För små och mellanstora företag och organisationer finns det framför allt två webbaserade, eller molnbaserade om man så vill, affärssystem att välja mellan på den svenska marknaden, Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) eller Specter. De förfrågningar från SMB kunder vi på BrightCom hjälper till med innehåller ofta en jämförelse mellan affärssystemet vi hanterar dvs. Microsoft Dynamics 365 Business Central och just Specter. För att underlätta denna utvärdering börjar vi med att jämföra aktuella priser och kostnader mellan de olika affärssystemen. I nästa steg kommer en jämförelse baserat på funktioner mellan de två affärssystemen.

Bolag 1/månad Bolag 2/månad
Specter 5922 Kr 8986 Kr
Microsoft Dynamics 365 Business Central 3894 Kr 7350 Kr

Utgångspunkten för jämförelsen nedan mellan Specter och Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom är ett mindre företag med antingen 1 eller 5 unika användare. Bolaget har försäljning vi e-handel i Sverige, Danmark, Norge och Finland med valutahantering och internationell momshantering som följd. De har eget lager och arbetar med Unifaun som TA-system. De har också elektroniska hantering av leverantörsfakturor med 300 fakturor att hantera per månad och ett attestflöde kopplat till det.

Utvärderingen av initialt priset mellan affärssystemen bygger på BrightComs paketering av Microsoft Dynamics 365 Business Central. Business Central är som sin föregångare Dynamics NAV (Navision) extremt anpassningsbart och är världens mest sålda och implementerade affärssystem mot små och medelstora företag. BrightComs paketering innebär standardflöden med användartypen Dynamics 365 Business Central Essentials. Utrullningen är till stor del digital med mallar och digitala flöden/filmer etc. När ni som kund växer och behov av kundspecifika processer och lösningar uppkommer lämnar ni den paketerade lösningen för en mer flexibel uppsättning.

Nedan redovisas mer detaljrikt vad som ingår i priset gällande de molnbaserade affärssystemen Dynamics 365 Business Central och Specter. Med reservation för felskrivning och prisförändringar. Alla priser i SEK.

Dynamics 365 Business Central
1 anv/mån 5 anv/mån
Dynamics 365 Business Central Essentials 795 3975
Internationell momshantering Finland Ingår Ingår
Internationell momshantering Norge Ingår Ingår
Internationell momshantering Danmark Ingår Ingår
Multishop Finland Ingår Ingår
Multishop Norge Ingår Ingår
Multishop Danmark Ingår Ingår
Unifaun/Pacsoft 595 595
DIBS 595 595
Utökad ekonomi – SE 69 345
EFH/Skanning 1840 1840
App (IOS, Android) Ingår Ingår
Summa 3894 7350
Specter
1 anv/mån 5 anv/mån
Specter Business Management 691 2555
Internationell momshantering Finland 900 900
Internationell momshantering Norge 900 900
Internationell momshantering Danmark 900 900
Multishop Finland 230 230
Multishop Norge 230 230
Multishop Danmark 230 230
Unifaun/Pacsoft 75 375
DIBS 75 375
EFH/Skanning 1541 1541
App (IOS, Android) 150 750
Summa 5922 8986

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200 eller mats@brightcom.se

Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

 

 

 

 

Verdanes bolag siktar rätt med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare Dynamics NAV) från BrightCom blir affärssystemet som syr ihop omnikanalen med riskkapitalbolaget Verdanes nya satsning inom jakt och skogs- trädgårdsmaskiner. Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet kommer rulla ut Dynamics 365 Business Central i samband med integreringen av de två bolagen. Ambitionen är att ta fasta på den liknande affärslogiken mellan företagen där inköp, lager och försäljning mot kund strömlinjeformas för att öka synergieffekterna. MaskinKlippet har sedan tidigare Storm Commerce som e-handelsplattform vilket även kommer rullas ut på Hylte Jakt & Lantman. Även ett nytt integrerat kassasystem planeras att rullas ut då båda företagen har fysiska butiker där även service- och garantiåtagandena utförs.

“Vi vill skapa en ledare inom två nischer som vi tycker är intressanta och som överlappar mellan kundgrupperna”, säger Daniel Ahlstrand, investeringsansvarig på Verdane Capital till Breakit och tillägger att de båda bolagen ska fortsätta bedriva verksamhet i respektive nisch.

Ett roligt inslag är att båda företagen är stora återförsäljare av trädgårdsmaskiner från Husqvarna vilka kräver kvalitetskontroller av sina återförsäljare. Detta innebär att utleveransflödet i Dynamics 365 Business Central klonas så att Husqvarnas maskiner har ett eget flöde som innefattar provstart etc. av fackmän innan utleverans sker via integreringen med Unifaun i affärssystemet.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central för Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet

Kund Hylte Jakt & Lantman, MaskinKlippet
Bransch jakt, lant- och skogsbruk, trädgårdsprodukter
Affärssystem Microsoft Dynamics 365 Business Central
E-handelsplattform Storm Commerce
Betalningslösning Collector
TA-System Unifaun
Övriga integrationer  Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

Vill du ha ett förslag på Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst?

Ring in och fråga efter Mats Gustafsson 040-60 60 200

Mejl mats@brightcom.se

Vill du testa Microsoft Dynamics 365 Business Central på egen hand? Gratis demo här

 

1 2 3 4
Call Now Button