Synergieffekter med strömlinjeformad affärslogik
Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet kommer rulla ut Microsoft Dynamics 365 Business Central i samband med integreringen av de två bolagen. Ambitionen är att ta fasta på den liknande affärslogiken mellan företagen där inköp, lager och försäljning mot kund strömlinjeformas för att öka synergieffekterna. MaskinKlippet har sedan tidigare Storm Commerce som e-handelsplattform vilket även kommer rullas ut på Hylte Jakt & Lantman. Även ett nytt integrerat kassasystem planeras att rullas ut då båda företagen har fysiska butiker där även service- och garantiåtagandena utförs.
“Vi vill skapa en ledare inom två nischer som vi tycker är intressanta och som överlappar mellan kundgrupperna”, säger Daniel Ahlstrand, investeringsansvarig på Verdane Capital till Breakit och tillägger att de båda bolagen ska fortsätta bedriva verksamhet i respektive nisch.
Klonade dataflöden spar resurser
Ett roligt inslag är att båda företagen är stora återförsäljare av trädgårdsmaskiner från Husqvarna vilka kräver kvalitetskontroller av sina återförsäljare. Detta innebär att utleveransflödet i Dynamics 365 Business Central klonas så att Husqvarnas maskiner har ett eget flöde som innefattar provstart etc. av fackmän innan utleverans sker via integreringen med Unifaun i affärssystemet.
Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central för Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet
Kund | Hylte Jakt & Lantman, MaskinKlippet |
Bransch | jakt, lant- och skogsbruk, trädgårdsprodukter |
Affärssystem | Microsoft Dynamics 365 Business Central |
E-handelsplattform | Storm Commerce |
Betalningslösning | Collector |
TA-System | Unifaun |
Övriga integrationer | Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering) |