Förena den fysiska och digitala butiken, omnikanal!

Datum

Oavsett kanal – i butik, online, via mobilen, via era egna säljare eller via inkommande samtal efterfrågar kunden möjlighet att köpa, oftast dygnet runt. Att få detta att hänga ihop är nyckeln till en lyckad lösning för sin omnikanals-strategi. Oavsett vilken omnikanals-strategi man väljer är ett välutvecklat affärssytem fundamentet i all handering vad det gäller olika vägar av försäljning, avancerad lagerhållning, logistik, ekonomi och uppföljning. För att komplicera det ytterligare kan vissa delar skötas av externa samarbetspartners som behöver ha tillgång till information i realtid. Microsoft Dynamics NAV är väl anpassat för att möta dessa och morgondagens krav på en flexibel omnikanals-strategi

BrightComs samarbete med L:a Bruket är ett exempel på en modern omnikanals-strategi som ställer hårda krav på det underliggande affärssystemet. L:a Bruket tillverkar och säljer tvålar och kurbadsprodukter (härliga oljor, saltskrubbar och lotioner) över hela världen. Försäljningskanalerna är e-handel, två egna butiker, genom samarbetspartners (B2B) samt inkommande via telefon. Tillverkningen, lagerhållning, försäljningen genom de olika kanalerna, logistiken, ekonomin samt uppföljningen hålls ihop i realtid av Microsoft Dynamics NAV genom BrightComs försorg.

Ert företags strategi för omnikanaler och vilka tekniska samarbetspartners ni väljer för exempelvis e-handel, kassasystem (POS) och logistik kan integreras med Microsoft Dynamics NAV. BrightCom säkerställer de kopplingar (API) som redan finns tillgängliga och/eller anpassar dem till era förutsättningar.

Vill ni veta mer?

http://labruket.se/
http://www.mkse.com/egenskap/omnikanal/
http://www.handelstrender.se/ny-studie-omnichannel-ratt-vag-for-retail/
http://www.dagensanalys.se/2015/10/babyshop-tror-pa-omnikanal-och-kommer-oppna-fler-butiker/

Fler artiklar