Froosh

Valet av en hyrd NAV-lösning som NAV Online var en förutsättning för att det skulle fungera.

– Vi har vant oss vid molnlösningar och ville inte ta på oss drifta egen server för affärssystemet NAV hos oss. Med NAV Online får vi en ”allt i ett”-lösning med allt från backup till uppdateringar till ett fördelaktigt pris jämfört med om vi skulle ha servrarna hos oss. Att outsourca så mycket som möjligt har varit en del i vår framgång.

Marie Winther Bothén är mycket nöjd med BrightCom, som levererar NAV Online. Enligt henne erbjöd de en bra lösning och avtal.

– I valet av leverantör hittade vi BrightCom som med sin informativa Internetmarknadsföring fick oss att ta kontakt med dem och det har vi inte ångrat. De är alltid tillgängliga och har dedikerade personer som kan vår lösning, sammanfattar Marie Winther Bothén.

Froosh startade 2008 med att göra fruktsmoothies som bara innehåller frukt. I dag säljs Frooshs frukt på flaska i butiker, caféer och hotell mm över hela Norden och tillväxten är stark, både i Sverige och i dotterbolag i Norden. – Vi har vuxit från 20 till 40 anställda från 2011 och ökat vår omsättning med 35 procent i snitt varje år sedan 2008, säger Marie Winther Bothén, Group Finance Director, på Froosh.

Fakta Froosh

  • Säljer fruktsmoothies på flaska med 100 procent frukt
  • Ledande i Norden på fruktsmoothies
  • 40 anställda
  • Dotterbolag i fyra länder
  • Tilläxt på 35 procent per år sedan 2008

Så har NAV Online hjälpt Froosh

  • Förutsättningar för tillväxt under kontroll utan skenande administration
  • Full finansiell kontroll med kraftfulla rapporter
  • ”Färdigt” affärssystem med full funktionalitet utan anpassningar
  • Stor kunskapsbas och många företag som använder NAV ger möjlighet att arbeta enligt best practice

Läs hela artikeln: Klicka här