Om rollen
I din roll som Verksamhetskonsult Microsoft Dynamics 365 Business Central är du en nyckelperson för att säkerställa framgångsrika kundrelationer och effektiva affärsprocesser. Du kommer att föra regelbunden dialog för att förstå och möta nuvarande och framtida kundbehov. Som en strategisk partner till kunden vägleder du i verksamhetsmässiga beslut som berör systemstöd såväl som affärsprocesser. Du utbildar och stödjer användare i Business Central och samarbetar nära både interna och externa intressenter för att säkerställa projektets framgång. Genom god förståelse för BrightComs produkter fungerar du som en viktig länk mellan kundens krav och vår leverans. Du utför även konsultarbete i Microsoft Dynamics 365 Business Central och bör därför ha god erfarenhet av detta.
Vi söker dig som
- Har en gedigen erfarenhet av att arbeta med Business Central och verksamhetsprocesser.
- Har erfarenhet av ekonomi, logistik, e-handelsprocesser samt verksamhetsutveckling.
- Är skicklig på att analysera kundbehov och omvandla dem till lösningar som skapar värde.
- Trivs med att vara en rådgivande partner som bygger förtroende och långsiktiga relationer.
- Är kommunikativ och har en god förmåga att navigera och prioritera i en roll där både strategiskt tänkande och operativa uppgifter krävs.
Du gillar
- Att arbeta nära kunder och förstå deras unika utmaningar och mål.
- Att utvecklas tillsammans med ett framåttänkande team där ni arbetar med produkter i framkant.
- Att vägleda och utbilda användare för att de ska få ut maximalt värde av sina system.
- Att göra skillnad på riktigt och se hur ditt arbete påverkar både kundens framgång och företagets erbjudande.
Vill du bidra med din kunskap och hjälpa våra kunder att ta nästa steg i sina verksamheter? Vi ser fram emot din ansökan!
Skicka in din ansökan
Om Brightcom
BrightCom är partner till Microsoft och affärssystemet Dynamics 365 Business Central med fokus på e-handelsbranschen. Med kontor runt om i hela Sverige har BrightCom just nu cirka 40 medarbetare.
Brightcom är sedan november 2024 del av Exsitec-koncernen
Om Exsitec
Exsitec grundades 2000 i Linköping, med målet att hjälpa medelstora bolag att få en enklare och effektivare vardag med systemstöd som sömlöst integreras samman. Idag är Exsitec en nordisk koncern med 700 anställda på över 20 kontor i Sverige, Norge och Danmark och Finland och hjälper över 4000 bolagskunder.
Exsitecs kultur präglas av affärsmässighet, framåtanda, glädje och enkelhet. En kultur vi värnar om och som genomsyrar hela organisationen.
På Exsitec älskar vi IT och förstår kraften i digitala lösningar för skapa förändring och uppnå mål. Genom att kombinera utvalda system och tjänster till en fungerande helhet som gör skillnad hos våra kunder – på riktigt.