Kraft Cosmetics väljer affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central från BrightCom

Kraft Cosmetics, smink och hudvård, väljer nytt affärssystem från BrightCom, Microsoft Dynamics.

Datum

Framtidssäkring med nytt affärssystem

Kraft Cosmetics var tidigt med på tåget när Microsoft släppte Office365 som molntjänst och när det nu är aktuellt att framtidssäkra företagets verksamhet med ett nytt affärssystem är det naturligt att fortsätta den inriktningen med Microsoft Dynamics 365 Business Central (före detta Dynamics NAV).

Digitaliserade och automatiserade flöden

Kravet är att öka automatiseringen i företagets arbetssätt med fokus på ekonomi-, inköp- och försäljningsprocesserna. Här är BrightComs samarbetspartner Continia och deras tjänst Document Capture en viktig del. Genom att digitalisera och automatisera hela flödet av leverantörsfakturor minskas både felmarginalen och den manuella arbetsinsatsen från ekonomiavdelningen markant. Multipla lager och en integrerad process för utleverans, plock och pack, är även det mycket centralt.

I fas två av implementeringen planeras integration med uppdaterad e-handelsplattform och bokningssystemet Itsperfects nya kommande plattform.

Sammanfattning integrationer och tilläggstjänster Microsoft Dynamics 365 Business Central och Kraft Cosmetics

 

Kund Kraft Cosmetics
Bransch Smink och hudvård
Affärssystem Microsoft Dynamics  365 Business Central
E-handelsplattform Kommande
Betalningslösning Klarna
TA-System Unifaun
Övriga integrationer Itsperfect, Continia Document Capture (elektronisk fakturahantering)

Fler artiklar